zondag 8 december 2013

21. Seks en meer.

21. Seks en meer.

Zodra een gesprek over seksualiteit, seks of sensualiteit gaat, is iedereen in de ruimte ineens geïnteresseerd. En alles wat te maken heeft met seksualiteit of sensualiteit, máákt een mens ook interessant. Mannen praten vooral over seks en lust, terwijl vrouwen diepgaande gesprekken voeren over seksualiteit en alles wat daar bij komt kijken. Voor veel vrouwen draait het niet alleen om de lust, maar voornamelijk om de liefde. Veel mensen zien niet dat seks en liefde twee totaal verschillende dingen zijn, maar samen iets heel moois vormen.

Een vrouw is zich heel goed bewust van haar eigen sensualiteit en zal zich op een of andere manier altijd vrouwelijk willen voelen. Hoge hakken, nagellak, mooie make up, of een kledingstuk, het is voor iedereen anders. Voor een vrouw is dit goed voor haar eigen zelfverzekerdheid, je voelt je fijn in je eigen vel. Mannen vergeten vaak dat een vrouw dit vooral voor zichzelf doet en niet om door hen als lustobject gezien te worden, want hoe je het wendt of keert, als een man een vrouwelijke en zelfverzekerde dame ziet, heeft hij haar binnen 10 seconde met de ogen uitgekleed. Weet dat als iemand zich bewust is van zijn of haar eigen sensualiteit, er mooie momenten zullen ontstaan.

Seksualiteit en sensualiteit zijn ingrediënten die horen bij liefde. Samen is het een aanvulling op een geweldige band die je met iemand kan hebben, naast vertrouwen, eerlijkheid, humor, aantrekkingskracht en zorgzaamheid. Ik geloof dat als je één van deze eigenschappen niet meer hebt in een relatie, dat de liefde snel over zal gaan. Blijf elkaar verrassen, zeker als een relatie een dipje heeft. Seks zorgt dat spanningen verdwijnen, liefde veroorzaakt het, dat is het verschil tussen liefde en seks.

De verschillen tussen mannen en vrouwen wordt zichtbaar groter als het over seks gaat. Vrouwen praten over gevoelens, emoties en soms zelfs al over liefde, terwijl mannen het over cupmaat, bilomvang en techniek hebben. Vrouwen hebben een reden nodig voor seks, mannen alleen een plaats. Dat bewijst maar weer eens dat we echt in verschillende werelden leven, maar gek genoeg kan merendeel van de bevolking niet zonder elkaar.

Stiekem ben ik benieuwd hoe vaak mijn column zal worden aangeklikt als men de titel ziet staan: Seks en meer. Ook ben ik benieuwd naar het aantal mannen dat nieuwsgierig wordt. Ik heb niet gelogen, ik heb het over seks gehad en nog wat meer dingen, zoals liefde en sensualiteit. Ik weet alleen zeker dat veel lezers iets anders hadden verwacht toen ze de titel lazen, heb dan heb ik het over mannen. Misschien enige vorm van teleurstelling, maar ik sla wel de spijker op z’n kop met mijn boodschap in deze column. Mannen denken veelal anders over seks dan vrouwen.


P.S. Ja, er zijn altijd uitzonderingen. 

0 reacties:

Een reactie posten