zondag 8 december 2013

20. Vriendschap ontstaat.

20.  Vriendschap ontstaat.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ik hou echt van het leven dat ons gegeven is. Het klinkt heel zwaar en zweverig, maar ik ben er echt dankbaar voor. Ik vind het fijn dat ik veel kan leren van alle momenten die ik meemaak. Ik heb een lastige periode achter de rug en mijn nieuwe leven is nu al eventjes aan de gang. Ik probeer uit alle dingen die op mijn pad komen een les te leren en tot nu toe lukt me dat aardig goed. In mijn eentje lukt het me niet, dat moet ik toegeven, maar daar heb ik mijn vrienden voor.

Ik heb gemerkt dat er verschillende soorten vriendschappen zijn. Eerste rangs, tweede rangs en derde rangs. De mensen die het verste van je af staan, zullen er voor je zijn zodra een nieuwtje zich heeft verspreid en de interesse die er in je is, vervaagt weer na een week. De groep mensen om je heen in de tweede kring staat klaar voor je zodra je er behoefte aan hebt en laten dat ook aan je weten. Maar je dierbaarste vrienden zijn er al voor je, voordat je dat zelf door hebt dat je iets niet alleen kunt verwerken.

Vriendschap is een van de mooiste dingen die je moet koesteren. Een nieuwe vriendschap ontstaat op het moment dat je iemand ontmoet en je realiseert dat je niet de enige op de wereld bent in bepaalde situaties. Echt vriendschap wordt niet gemaakt, die ontstaat. En mensen die daar bij waren, zullen je door het leven helpen en hebben een speciaal plekje in je hart. De liefde voor een vriendschap is enorm en de waardering en dankbaarheid kun je bijna niet in woorden uitleggen.

Ik denk dat ik niet zo ver gekomen zou zijn in mijn leven, als ik niet zulke sterke vriendschappen om me heen zou hebben. Sommige gebeurtenissen zou ik niet alleen kunnen verwerken en daarom ben ik zo dankbaar voor iedereen die in mijn leven een belangrijke rol spelen. Vriendschap is zoiets als filosofie en kunst; om te kunnen overleven heeft het geen toegevoegde waarde, maar het geeft wel toegevoegde waarde aan het leven.

Ik heb geleerd dat ik nooit moet vergeten dat ik genoeg liefde en vriendschappen om me heen heb die mijn verleden begrijpen, in mijn toekomst geloven en me accepteren zoals ik ben. Ik hoop dat iedereen zo van het leven en vriendschap kan genieten zoals ik dat doe, het is het waard!


0 reacties:

Een reactie posten